sâmbătă, 9 octombrie 2010

sa lupti cu bolile e usor..

E ora 4 dupa amiaza, nu sunt inca obosita, pacienta care tocmai a intrat este frumoasa, ordonata, energica si desteapta. (ultimele 3 caracteristici se deduc din A. faptul ca a pus geanta direct pe scaunul de langa perete si ochelarii pe masuta auxiliara fara sa caute alternative absurde cu privirea pierduta si neajutorata ,B. a parcurs distanta intre usa si scaun in 3 secunde si C. a inteles rapid explicatia ca tensiunea ei oculara de 24 nu inseamna ca are glaucom - desi normalul e pana la 21 - atata vreme cat nervul ei optic este sanatos.  Atfel, consultatia se termina cu adevarat in 4 minute. In timp ce scriu la calculator, ii spun (cu o unda de tristete) ca ne vedem la anul. Ea zambeaste cald si adauga: ¨daca vrea Dumnezeu!..¨. ma intorc catre ea si aprob: Si Dios quiere.. zambesc, imi zambeste iarasi, ii spun ca daca intre timp i se intampla ceva, poate sa vina fara programare (ah, concesiile facute pacientilor carismatici..) si incepe sa imi povesteasca ca nu ii e teama de nimic, ca posibilitatea de a face glaucom nu o ingrijoreaza, ca e obisnuita sa lupte. ca a avut 4 cancere. si ca a luptat cu toate patru. primul acum 20 de ani un san, apoi uterul.10 ani mai tarziu cancer de colon, apoi celalalt san. povestea ma impresioneaza, si ii spun sincer ca e o femeie puternica si ca ma misca faptul ca o vad asa de plina de incredere si ..viata. si ce crezi ca imi spune? a, doamna doctor, sa lupti cu bolile este usor, mai greu e cu moartea. aveam 32 de ani si plecasem cu familia in vacanta. am avut un accident de masina si mi-au murit fetita si sotul. mi-a ramas doar baiatul. acum a terminat Dreptul, se pregateste de trei ani de zile pentru examenul de judecator, sunt tare mandra de el ca nu renunta usor..
nu am mai spus nimic.

Un comentariu: